ජාතිය ජාතිවාදය හා ජාතකය (මාක්ස්වාදී ගිරවුන්ට අභියෝග )

මාක්ස්වාදීන් අවුලෙන් අවුලට පත්වෙන එක් ක්ශේත්‍රයක් නම් ජාතිය හා ජාතිවාදය ගැන කරන සංවාදයයි.ඊට හේතුව ඔවුන් ආගමක් ලෙස විශ්වාස කරන මාක්ස්වාදයේ ඉගැන්වීම් වචනානුසාරයෙන් පිළිගැනීමයි.මාක්ස්වාදීන්ගේ මේ මුග්ධබව හොඳින් තේරුම්ගෙන ඔවුන්ව බළල් අත් ලෙස පාවිච්චි කිරීමට ත්‍රස්තවාදී කන්ඩායම් සමත් වෙති.එසේම මාක්ස්වාදීහු මෙම ප්‍රශ්නයේදී කොයි තරම් තකතිරුවන්දැයි කිවහොත් ඔවුන්ම පොදු සතුරා ලෙස දකින අධිරාජ්‍යවාදීන්ට සහාය දෙති.මාක්ස්වාදය යනු අන්ධ ආගමික නිකායකි.ඇදහිලි කල්ලියකි.

මුලින්ම ලෝකය සාර්ව ඒකකයක් ලෙස අවබෝධ කර ගනිමු.ඊනියා නව ලෝකය සොයා ගැනීමෙන් පසු එය ස්ථිරවම එක් ඒකකයක් විය.ඊට පෙර කොටස් වශයෙන් පැවති ඒකකය සමස්තයක් බවට පත් වුනේ එහිදීය.මානව සමාජය වර්තමානයේ පවතින ආකාරයට සංවිධානය වීමේදී බලපෑ ඓතිහාසික තත්වයන් වෙයි.ඒ සඳහා බලපෑ ප්‍රධානම සිදුවීම ඊනියා ම්ලේච්ඡයන් යුරෝපය ජනාවාස කිරීමයි.එහිදී ජර්මැනික් ගෝත්‍ර මුළු බටහිර යුරෝපයම ජනාවාස කළේය.මේ ජර්මැනික් ගෝත්‍ර අතරද එකිනෙකා පරයන තරඟයක් විය.

ගෝත්‍ර ජාතියක් බවට පරිවර්තනය වීම ක්‍රම කිහිපයකට සිදුවිය හැක.ගෝත්‍ර කිහිපයක් එක්වීම එකකි.දුටු ගැමුණු යුගයේදී සිංහල ජාතිය බිහිවීම උදාහරණයකි.ස්වදේශික ගෝත්‍ර ස්වීකරනය වී බුදුදහම පදනම් කරගෙන සිංහල ජාතිය බිහිවිය.ඉන්පසුවද   විවිධ ගෝත්‍ර මෙයට බදවා ගන්නා ලදී.තවත් සමහර ගෝත්‍ර ආක්‍රමන තුලින් භූමිය අල්ලා ගෙන ව්‍යාප්ත විය.මෙසේ වීමට අවශ්‍ය මෙය ලොව පුරාම සිදුවිය.සමහර ජාතීන්ගේ දැක්ම වෙනස් විය එය ඔවුන්ගේ ජාතිකත්වයට බාධාවක් නොවීය.ලෝකය සාර්ව ඒකකයක් ලෙස පවත්න අතර මෙම ජාතීන්ද එකිනෙකට බද්ධව පවතී.මේ ඒකාබද්ධතාවය සදහා අධිරාජයා යන සංකල්පය ගොඩ නගන ලදී.මේ අධිරාජයාගේ අභියෝගය වුනේ හැකිතාක් සාමාජිකයන් බදවා ගැනීමයි.මෙහි උච්ඡාවස්ථාව බ්‍රිතාන්‍යයන්ගේ හිරු නොබසින අධිරාජ්‍යයයි.දෙයක් නම් ලෝක දැක්මකි.සිංහලයා එය බුදු දහම තුලින්ද අරාබියා එය ඉස්ලාමය තුලින්ද ලබා ගත්තේය.

මෙය ලොව පුරාම සිදුවිය.සමහර ජාතීන්ගේ දැක්ම වෙනස් විය එය ඔවුන්ගේ ජාතිකත්වයට බාධාවක් නොවීය.ලෝකය සාර්ව ඒකකයක් ලෙස පවත්න අතර මෙම ජාතීන්ද එකිනෙකට බද්ධව පවතී.මේ ඒකාබද්ධතාවය සදහා අධිරාජයා යන සංකල්පය ගොඩ නගන ලදී.මේ අධිරාජයාගේ අභියෝගය වුනේ හැකිතාක් සාමාජිකයන් බදවා ගැනීමයි.මෙහි උච්ඡාවස්ථාව බ්‍රිතාන්‍යයන්ගේ හිරු නොබසින අධිරාජ්‍යයයි.s

ලෝකය ඇල්ලීම සඳහා ජර්මැනික් ගෝත්‍රවල තරඟයක් තිබුන බව අපි දනිමු.මෙය ආරම්භ වුනේ අරාබීන් යුරෝපයෙන් පලවා හැරීමෙන් පසුය.පසු කලෙක ස්ලාව් ගෝත්‍ර නැගෙනහිර යුරෝපය ජනාවාස කරන ලදී.මේ අනුව ලෝක දැක්මක් සහිත ජාතිවාදයන් මෙසේය. ජර්මැනික් ( වර්තමානයේ ඇන්ග්ලෝ සැක්සන් ) ,ස්ලාව් (රුසියන් ),අරාබි,චීන, ඉන්දියාවේ හින්දි බෙල්ට් එක,පහළ ද්‍රවිඩ,චීන ලෙසය.මුලදී ආගම් තම ලෝක දැක්ම ලෙස යොදාගත් මෙම ජාතිවාදයන් පසුව මාක්වාදය වැනි ලෞකික දර්ශන ඒ සදහා යොදාගත්තේය.

කුඩා ජාතීන් තම පැවැත්ම උදෙසා ඉහත කී මහා ජාතිවාදයන් අතර දෝලනය වේ.ජාතිය හා ජාතිවාදය අතර වෙනසක් මෙම ලිපියේ ප්‍රකාශ කර ඇත.ජාතිවාදයක් ක්‍රියාත්මක කළ හැක්කේ විශාල ප්‍රාග්ධනයක්,අන්‍යයන් කෙරෙහි ප්‍රතිරෝධී අරමුණක්,ලෝක මට්ටමේ බලයක්, ලෝක මට්ටමින් පැතිරුන ජනරාශියක් සහිත ජාතීන්ටය.දැන් නම් බොහෝ ජාතීන් ආගම්තුලින් ලෝක දැක්ම යන අවශ්‍යතාවය සම්පූර්න කර සිටිති

.
ලෝකය නම් සාර්ව ඒකකයේ මේ ජාතිවාදයන් අතර තරඟය මිස පීඩක ජාතීන් හා පීඩිත ජාතීන් කියා නැත.කිසියම් කරුනක් නිසා කිසියම් පිරිසක් පීඩවට පත්වීම වෙනත් පිරිසකගේ පීඩක බවක් මත ඇතිවන්නක් නොවේ.එසේනම් ගමකට ආ කාට හෝ ගමේ මිනිස්සු අල්ලගෙන ගැහුවොත් මාක්ස්වාදීන්ට අනුව එය ග්‍රාමවාදයකි.

ඉහත කී මහා ජාතිවාදයන් හැරුන විට කුඩා ජනකොටස් ලොව පුරා විසිරී සිටිති.අර මහා ජාතිවාදයන් එකිනෙකා හා ගැටෙන විට කුඩා ජනකොටස් ඒවාට යම් ප්‍රතිරෝධයන් දක්වති.මෙය තේරුම් ගත හැක්කේ එලෙසය.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s